fredag 15. mai 2009


Hva er typisk norsk?


Du vet du er norsk når du har norsk som morsmål men allikevel stryker i det.
Du vet du er norsk når du kjøper tobakk selv om du ikke røyker, bare for å fylle kvoten.
Du vet du er norsk når du går med sokker i sandalene.


Det er mye som er typisk norsk! Det første jeg tenker på er sokker i sandalene, strikk over boksa, snus under leppa og skinn vest. Nordmenn har sikkert sine uvaner som alle har. Men det som er skikkelig typisk norsk er å ringe alle man kjenner når man skal ut å fly, slik at man kan fylle kvoten sin! Det er mye rart som forbindes med å være norsk. Men egentlig syntes jeg typisk norsk er å ha det bra. Typisk for Norge er jo egentlig litt høye standarder. Typisk norsk er jo også brunost, ski, kaldt vær og Petter Solberg Engelsk. Eller som Gro Harlem Brundtland sier, det er typisk norsk å være god.

Ingen kommentarer:

Min bloggliste

Om meg

Hipp! Navnet er Caroline og bor i Norge's navle, og det er nemlig Fetsund. Der skjer det veldig mye, så jeg har hendene fulle dagen lang. Kongen av queens, shopping, fotball og jentekvelder er det jeg gjør aller mest på fritiden, og det er nam! Elsker sommer og spesielt vår! Digger å høre på musikk og slappe av sammen med de beste vennene i heile verda!